Copyright

Stichting ACNES moedigt gebruik en verspreiding van haar artikelen, blogs en/of diensten inclusief haar naam zeer aan. Maar er zijn ook grenzen aan dit gebruik.

Daarom vragen we u vriendelijk de volgende richtlijnen in acht te nemen.

Algemeen

De website van Stichting ACNES is ontwikkeld in Modx. De totale huisstijl is in eigen huis ontwikkeld en eigendom van stichting ACNES.

Al het tekstmateriaal op deze website kunt u kosteloos gebruiken voor persoonlijke of educatieve doeleinden. Voor het gebruik van een artikel in een lokale nieuwsbrief of op uw eigen website hoeft u geen toestemming aan stichting ACNES te vragen, zo lang u zich aan onze richtlijnen houdt. Het gebruik van het materiaal op deze website en/of naam van de stichting en logo is nadrukkelijk verboden voor persoonlijk gewin of commercieel gebruik, tenzij na expliciete schriftelijke toestemming van stichting ACNES.

Artikelen

Blogs en artikelen gepubliceerd door stichting ACNES mag u kosteloos voor persoonlijke of educatieve doeleinden gebruiken, mits u bijgaande informatie met een werkende link naar onze website opneemt: ‘Deze tekst is overgenomen met toestemming van stichting ACNES.

Indien in de artikelen op onze website een bron wordt vermeld of copyright-informatie wordt gegeven, neem deze naamvermelding of copyright-informatie dan ook over in uw tekst. Artikelen en teksten van derden blijven intellectueel eigendom en copyright van deze derde partijen. Toestemming voor gebruik hiervan moet aan deze originele bronnen gevraagd worden.

Beeldmateriaal

Het beeldmateriaal op de website van stichting ACNES is deels vervaardigd door stichting ACNES en daarmee eigendom van stichting ACNES. De meeste foto’s zijn gemaakt door Margot Botterman en eigendom van stichting ACNES. Het gebruik van al het bovengenoemd beeldmateriaal is nadrukkelijk verboden voor persoonlijk gewin of commercieel gebruik, tenzij na expliciete schriftelijke toestemming van stichting ACNES.

Linken naar onze website

Stichting ACNES is zeer verheugd als u naar onze website linkt. Daarvoor heeft u niet onze expliciete toestemming nodig. U mag naar onze homepage linken of naar één van de overige (blog) pagina’s. Dank u wel!

Social media

Stichting ACNES ondersteunt het belang van social media en vindt het van vitaal belang om deelgenoot te zijn van deze online aanwezigheid. Informatie delen via bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn en Twitter juicht stichting ACNES dan ook van harte toe. Neemt u alstublieft de volgende richtlijnen bij het gebruik van social media in acht:

• Denk na voordat u handelt en communiceer correct (wat u op het internet zet staat er voor altijd op).
  • Wees transparant en eerlijk (bijvoorbeeld over uw identiteit).
  • Blijf uzelf (uw berichten zijn persoonlijk en geven niet noodzakelijkerwijs de positie, strategie of mening van stichting ACNES weer).
  • Wees waardevol (en inspireer, ga de dialoog aan).
  • Blijf actueel (Stichting ACNES houdt haar website up to date; houdt u ook uw eigen informatie actueel?).
  • Handel niet in strijd met geaccepteerde omgangsvormen en goede zeden (laster, beledigingen en obsceniteit worden door stichting ACNES niet geaccepteerd).
  • Voorkom gebruik dat onrechtmatig is of een strafbaar feit oplevert.