ACNES

Steunt u Ineke ook?

Nijmeegse4daagse voor stichting ACNES

Steunt u Ineke Van Wijngaarden en daarbij stichting ACNES ook?
Ineke gaat namelijk mee lopen met de Nijmeegse vierdaagse en zet zich in voor stichting ACNES! Wij zijn ongelofelijk vereerd! Wij hopen op jullie steun! Zet 'm op Ineke!

Waarom steunt Ineke stichting ACNES?

Om meer bekendheid te geven aan deze, nog vrij onbekende aandoening. Zodat mensen eerder gediagnosticeerd en geholpen zullen worden. Ik voel mij een bevoorrecht mens omdat ik gezond ben en mij actief kan inzetten. Iets wat voor ACNES-patiënten niet mogelijk is..

Mijn dochter Margo kreeg in 2015, op 13-jarige leeftijd onverklaarbare buikpijn. Hierdoor heeft ze 8 maanden van haar school moeten missen. De kinderarts van het ziekenhuis dacht meteen aan een slecht werkend darmstelsel terwijl ons gevoel zei dat dat beslist niet het geval was. Ze schreef een laxeermiddel voor en toen dit niet hielp dacht ze dat het misschien iets psychisch was. Ook haar school toonde geen begrip en adviseerde om Margo wel naar school te laten gaan. De paar weken dat zij met goede wil het nog kon opbrengen ging het alleen maar slechter met haar. Ze lag met erge pijn continu in bed en ook mede doordat het niet duidelijk was wat zij mankeerde kwam er bijna niemand op bezoek.

Wat heeft zij zich vreselijk, onbegrepen en eenzaam gevoeld!

Nadat wij de kinderarts verzochten ons door te verwijzen naar een andere ziekenhuis voor verder onderzoek kwam mijn man toevallig achter het bestaan van ACNES door de dochter van zijn baas.
Zij kampte namelijk met dezelfde symptomen van buikpijn en ook op een specifiek goed aan te wijzen plek. We hebben meteen een afspraak gemaakt bij dezelfde arts als zij.

Meteen al tijdens het eerste consult werd vrij gemakkelijk geconstateerd dat ze inderdaad ACNES had. Wat waren wij opgelucht want er was eindelijk een diagnose! Na drie injectiebehandelingen was zij pijnvrij en tot nu toe gaat het nog steeds goed met haar. Wat zijn wij ontzettend dankbaar dat wij er achter zijn gekomen wat ze had!

Waar gaat het sponsorgeld naar toe?

Stichting ACNES is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk, voor en door ACNES-patienten.
Allereerst zullen wij bijeenkomsten met verschillende ACNES lotgenoten realiseren en een enquete verspreiden.
Het doel van het bijeenkomen en het uitzetten van de enquete is om samen met ACNES lotgenoten te besluiten hoe wij het sponsorgeld gaan besteden.

De speerpunten om het sponsorgeld voor in te zetten zijn:

• Acties t.b.v. het creëeren van verdere bekendheid, het verspreiden van informatie en voorlichting.
  • Lotgenoten bijeenkomsten realiseren in zgn huiskamer projecten, hier is veel vraag naar.
  • Het leveren van financiële bijdrage aan verder onderzoek.

Vanuit deze speerpunten zal er gebrainstormd worden met ACNES-lotgenoten.

Alles rondom Ineke haar actie zal te volgen zijn hier op de website en via de sociale media kanalen. Het vervolg zullen we vastleggen en met u delen.

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen van de sponsor actie van Ineke en blijf ons volgen via Facebook en hier op de website!

Recent Nieuws

Kekmama